www.ideemachine.nl (Robots&Zo)
                                                                                                 

Een muil.

Mijn oudste zoon kwam zeer enthousiast met een eigen verzonnen verhaal.

Een ruimte schip crasht op een zand-rots planeet en verliest alle contact met Aarde. De overlevenden besluiten om op zoek te gaan naar een capsule, omdat deze verbinding kan maken met de Aarde.

Om meer succes op het vinden van de capsule te hebben, gaat een ieder zijn eigen weg. Het wordt zodoende een eenzame tocht over de planeet, terwijl niets bekend is van de planeet. Het ziet er echter wel duister, droog en stil uit. Er zijn wel vreemde geluiden, zodat "leven" misschien wel aanwezig is.

Op dag 1 vertrekt Melida en Tick, respectievelijk naar Noord en Zuid. Ze keren niet terug.

Op dag 2 vertrekt San en Sola, naar Oost en West. Ze keren niet terug.

Op dag 3 wordt een lichtkogel gezien, afkomstig van Sue. Ze keert ook niet terug. Wat te doen??

Het over gebleven team besluit nu 2 astronauten te sturen richting Sue. Maar ook deze twee verdwijnen.

Omdat het eten en drinken opraakt besluit de rest van het team toch ook richting Sue te lopen. Onderweg is niets te zien, zand, rotsen en geen teken van leven. Ergens in de verte is een heuvel en daar loopt men naar toe. De heuvel blijkt open te zijn. Een enorm driehoekig gat loert naar hen. Er wordt geloot, want iemand moet naar binnen.

WAT KAN HET GAT ZIJN ?

Hier komen mijn ideeën, te beginnen met die van mijn oudste zoon. 

1. Het gat in de heuvel is de muil van een enorme zand-worm. Deze klauwt zich langzaam voort en slokt alles op wat het tegenkomt. Meestal loopt de buit vanzelf de opening in, waarna deze zich afsluit. Zelfs hele delen van een stad kunnen langzaam maar zeker weg worden gesluisd in de muil.  

2. De muil is een tijd-ruimte-tombe (gepikt van Dan Simmons Hyperion). Wie binnengaat wordt verzwolgen en via een tunnel komt men elders uit, maar dan ook echt helemaal elders en op het ander tijdstip.

3. Het gat is een beschermer. Wie binnenloopt wordt beschermt tegen een vreselijk dier wat buiten is. Echter, niemand beseft dat!

4. De muil is een tempel van het Zand. Het Zand wat alles kan verwoesten, slijpen en verzanden. Wie geen eerbied toont wordt door een zandstorm in de muil helemaal gezandstraald.

5. De muil is het begin van een gemaakte val. In de muil leeft een enorme spin.

6. De muil is een opening en verberg-plaats voor een enorm groot ruimteschip of ingang naar een ondergrondse stad.

7. De muil is het begin van een wenteltrap naar het diepste van de planeet.

8. De muil is een vergeetplek. Wie erin loopt, blijft lopen, want er is daarna geen begin en geen eind meer. Degene die binnen is, beseft dat niet en denkt dat steeds een uitgang aanwezig is. De wanden van de muil veranderen steeds van aanblik.

9. De muil is het einde van een zwart gat.

10. ?????

 

E-mailen
Map
Info